[engelsman]

Dagen före midsommar och självklart är det alldeles för lugnt här i butiken annars skulle jag inte skriva dessa rader.

Dagens roligaste ögonblick var när den nyligen träffade kantorn kom in. Förutom att det visade sig att han var halvdöv hade han med sig sin dotter som även gick i min parallellklass i grundskolan. I släptåg till dess följde och nu använder jag mig av faderns ord ” min dotter har med sig en engelsman och han blev sugen på att måla”. Nu var det ju ingen som hon plockat upp från gatan och förbarmat sig över när han ville måla, vilket det lät som, utan det var hennes pojkvän från Australien där hon även bor. En halvdöv kantor, en person från det förflutna och en ”engelsman” som kände sig extremt besvärad av hela situationen köpte några penslar, en kolkrita och en kulspetspenna som byttes tre gånger innan rätt färg var vald. En väldig kort episod, men den gjorde min dag.

Inga kommentarer: