[originellt]

Jag älskar verkligen Sally Mann. Jag känner hur det går ett förvånat sus hos er alla.

Jag ser framför mig hur jag står där på skolgården med rinnande mascara och drar balettskorna i gruset. Medan de coola tjejerna tittar ner på mig med höjda ögonbryn och säger syrligt:

- Jävligt originellt, hurru.

Men, men jag här helt sjukt nere i hennes värld i skitiga toner. Hennes landskapsbilder må vara väldigt drömska och vackra. Men blir bara tekniska mästerverk, inte mer. Hennes familjebilder däremot är de geniala avtryck jag bara inte kan få nog av. Vilka barn; så vackra, så bräckliga, så stora personligheter. Att hon ens fått dem på bild är ett under, slutartiden på hennes antika kamera måste vara på flera minuter. Ni hör, jag är frälst och har varit det i flera år. Jävligt originellt, är det däremot inte.

Inga kommentarer: