[dragningskraft]

Idag har jag odlat min feta häck på balkongen hela dagen. Tillgodosett mig själv en ganska ansenlig mängd kurslitteratur (för en gång skull).

Jag har alltid haft en dragningskraft till prylar, gärna lite udda sådana. Ett lyte jag nog tyvärr fått från min far. Det går i vågor och nu börjar jag närma mig en topp, där intresset ligger i första hand på mer eller mindre döende tekniskamojänger. Önskelistan är följande:

Polaroidkamera
Bärbar vinylspelare med inbyggd högtalare (retro självklart)
Bergsprängare, gärna i aluminium
En bra gammal analog kompaktkamera (vissa reservationer här)
Väggmonterad rullbandspelare (tänk Pulp Fiction och känn rysningarna)

Fixade idag ett kasettdäck och har förbeställt nya band. Så det blir nog till att jag kommer att sitta och göra sjukt bra blandband som knappt ingen kan lyssna på. Tanken är extremt tilltalande.

Inga kommentarer: