[brevkonversation]

Fiktiv brevkonversation gällande rolltillsättningen av den nya filmen Prinsessan

Hej, Hip Hip Hora Teresa. Jag heter Kajsa och tror att jag är just den ni söker till huvudrollen i er nya film. Förutom att jag både är en glad och gosig tjejen på 18 år så har jag de där extra kilona ni letar efter. Dessutom älskar jag att stå på scen och spela teater vilket jag har gjort i princip hela mitt liv, går tredje året på estetisktgymnasium just nu.

Ber om ursäkt för chokladfläckarna på pappret men jag bakad just.

”If I got the job. I wont let you down”

Många Kramar/ Kajsa Lundell

----------

Hej, Kajsa tack för ditt brev. Du verkar vara en sån vi letar efter. Som överviktig tjej kan du leva dig in i filmens huvudkaraktär och vet att livet inte alltid är enkelt för de som inte ser ut som alla andra. Jag kan säkert tänka mig att samma fördomar om feta människor som finns i min film är saker som du själv kan ha uppleft. Vi vill därför att du jätte gärna kommer och provspelar för rollen.

Ingen fara med chokladen. Jag kan också unna mig något gott ibland, lite då och då :-)

Mycket vänliga lyckoönskningar/ Teresa Fabik

PS. Kalla mig inte hora

Inga kommentarer: