[sitter]

Jag sitter och väntar på sista tåget hem till E-tuna, halvt berusad på öl och sexdiskussioner med förre detta klasspolar-brudar.

Ett gäng tjejer trippar förbi med halloncider i handen och sjunger sina inför studenten sånger:

X antal dagar kvar….

Det är torsdag och de går arm i arm för att inte snubbla på sina allt för höga klackar.

Klick, klack, klack låter det och jag kan inte annat än att le där jag sitter med näsan i nersjunken SJs tidning och försöker para ihop orden.

Nu sitter jag på tåget och formulerar detta. Jag satte mig medvetet snett bredvid en alldeles för snygg blondin(varför är det alltid blondiner eller helt mörka?) och slarvar pinsamt mycket med mitt pendlarkort.

Jag hoppas inte jag redigerar detta allt för mycket när jag kommer hem och kan posta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant blogg!